Sepah Raja Lawak musim ke-3

Raja Lawak Astro
Tadi aku lepak dengan awek aku, Suraya kat kedai makan sambil-sambil layan tengok tv projektor skrin besar. Sebenarnya kitorang tunggu nak tengok persembahan Raja Lawak peringkat akhir. Peserta yang layak ke final adalah Sepah, Jihan yang selalu kena kacau dengan JoZan dan Amir (I'm sorry!). Aku tak puas hati sebab LNJ tersingkir. Lawak LNJ aku rasa setanding dengan Sepah. Kalau LNJ masuk final aku rasa mesti ada fight yang kental antara diorang dengan Sepah sebab masing-masing ada idea lawak yang bagus dan selamba badak.

LNJ tersingkir
Merujuk kepada artikel "Kenapa LNJ Nangis Di Luar Gelanggang?" yang disiarkan di laman murai.com.my..

"Saya sedih sangat. Ia bukan sebab keputusan tapi sebab selepas ini saya akan rindu semua kawan-kawan Raja Lawak 3. Kami semua dah macam adik-beradik, mesra dan tak pernah ada rasa dengki antara kami. Saya tidak akan lupa kenangan Raja Lawak 3 ini sampai bila-bila."

"Sebenarnya kami sendiri tidak pernah terlintas untuk berada sampai minggu ke-9 pun. Terima kasihlah banyak-banyak kepada semua pengundi yang menyokong kami setiap minggu."

"...kalau tanya siapa juara pilihan kami kelak, jawapannya tentulah... Sepah. Mereka memang selamba!"


Berbalik kepada kisah di final tadi, peserta diberi 2 task. Task pertama diorang bebas nak buat lawak apa pon. Task kedua pulak berkonsep musical. Part musical ni la yang aku paling suka. Sepah dengan selamba badak buat lawak kisah pakcik-pakcik kat rumah orang tua-tua. Tambah-tambah diorang nyanyi pon best (Memang patut menang!). Jihan pulak berlakon dan bernyanyi ala-ala zaman Saloma kot. Kurang menyengat berbanding lawak dia time jadi pramugari sebelum ni. Dan si Amir pulak, macam biasa, lebih banyak bercerita daripada bermusical. Menyanyi lagu dikir barat je dari minggu-minggu sudah sampai la ke final. Malu weh kawe tengok.

Keputusannya :
Sepah yang dianggotai 3 jejaka dari Johor - Shahmira Muhamad, 24 (Shuib), Mohd Nadzri Zainal Abidin (Jep, 23), dan Mohd Noor Murad (Mamat, 23) - mendahului dengan markah 48.12 peratus undian SMS daripada penonton rancangan popular itu.

Mereka membawa pulang sebuah kereta Citroen Picasso, wang tunai RM20,000, barangan elektrik dan trofi sumbangan Astro.

Peserta wanita iaitu Jihan atau Nuur Jihan Musa, 25, dari Shah Alam, memenangi tempat kedua dengan undian SMS sebenyak 30.81 peratus. Jihan membawa pulang sebuah motosikal jenama Naza Blade 250R, wang tunai RM14,000, barangan elektrik serta trofi.

Peserta kontroversi, Amir (I'm sorry) atau nama sebenarnya, Mohammad Amirullah Azmi, 20, di tempat ketiga dengan undian SMS sebanyak 21.07 peratus. Anak jati Kota Bharu, Kelantan itu memenangi wang tunai RM8,000, barangan elektrik serta trofi.

Jom saksikan Sepah beraksi di Gelanggang Final Raja Lawak.. Video dimulakan dengan aksi Johan dan Zizan yang sengal-sengal ubi (betol ke ayat aku ni?).. hahaha..


Gambar kat bawah ni pulak aksi peserta-peserta Raja Lawak bersama trofi kemenangan mereka. Tahniah diucapkan kepada Sepah, Jihan dan Amir. I'm sorry.. Ceettt..

Peserta Raja Lawak seronok pegang trofi
Peserta Raja Lawak seronok pegang trofi

8 Comments

01. Sila komen dengan menggunakan Bahasa Melayu atau English.
02. Jangan komen menggunakan bahasa Uganda.
03. Sila guna nama sendiri dan URL blog sendiri.
04. DILARANG MEROKOK ketika menulis komen di sini.
05. Lepas dah komen kat sini, sila komen jugak kat entri-entri lain.

Terima kasih.

  1. huhuh...amir tak bleh blah
    tahap dia tak cukup tinggi lagi

    jihan not bad cuma cam kurang energetik

    sepah mmg best. tapi aku setuju dengan pengkritik pasal second show diorg. tetiba jadik cam konsert.

    tapi daripada segi 'ganjaran' kemenangan...JIHAN lagi untung. 14k dia dapat sorang. Sepah? 20k bahagi 3 = 7k je sorang.

    ReplyDelete
  2. @imranabduljabar,
    amir memang takleh blah.. camne die bleh masuk final aku pn x paham.. siot je..

    huhu.. siap buat kira2 lg.. btol gak tu.. 14k Jihan dapat sorang.. best.. best.. hehe

    ReplyDelete
  3. huh, akupun rasa LNJ x patut tersingkir, mcm tak logic amir bleh masuk final? haha

    tapi ape nak buat, bak kata celcom, kuasa di tangan anda.. keputusan tertakluk kepada pengundi lah. Tapikan, taktau lah kalau astro ni ade edit pape ke result, bkn leh caye sgt :D

    I'm Sorryy!!

    ReplyDelete
  4. @suhz,
    tu la pasal.. aku rasa x patut bg kuasa penuh kt pengundi.. tambah2 pengundi hantu (SMS).. ape guna juri kalau xleh tentukan sape yg patut menang? takkan juri tu skadar mengkritik je..

    ReplyDelete
  5. oh oh oh....
    musim ketiga tak best...
    lagi best musim ke due

    ReplyDelete
  6. yg pasti sume xbest...aku je best...hahahahahah

    ReplyDelete
  7. loque,
    musim pertama, kedua aku x tgk..
    yg ketiga ni je aku baru tgk.. hahaha..

    ReplyDelete
  8. qwerty_gurl84,
    huh! kamu best ke? waa..
    nak kenalan bleh? hehe..

    ReplyDelete
Previous Post Next Post