I'm tagging your blog

tag di kala bosan
Aku kebosanan hari ni. Nak tido tapi mata tak ngantok. Dok pusing-pusing dalam bilik, last-last aku pening. Bila dah pening tu aku ingat boleh la tido. Sekali dia jadi makin segar bugar lak. Langsung tak bleh nak tido. Huh!

Aku pon bukak laptop, tekan butang ON. Pastu sambung maxis broadband yang macam berok, tekan 'Connect'. Lepas 2 3 kali try, internet berjaya disambungkan. Macam biasa, aku login , bukak , login , , , , dan last sekali aku login akaun aku ni.

Lepas tu, aku mulakan acara 'blogwalking' yang biasa aku buat time bosan atau takde apa-apa kerja nak buat. Tengah jalan-jalan kat blog orang, aku terjumpa mainan tag yang aku rasa macam best je. So, aku copy paste tanpa pengetahuan tuan punya blog, pastu aku letak kat blog aku ni. Dan aku akan tag sape-sape yang bertuah. Nak tau sape yang kena tag? Baca sampai abis ek..

BERTINDAK MENGIKUT ARAHAN:
Sila copy paste soalan-soalan di bawah dan jawab semula soalan berikut dengan penuh jujur dan saksama.

  • Apakah nama blog kamu sekarang dan kenapa kamu memilih nama itu?
    Anarm's Journal, sebab blog aku ni lebih kepada personal yang mana mengandungi isi-isi yang berunsur kisah hidup yang mungkin boleh dikatakan sebagai diari.

  • Apakah link blog kamu sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?
    http://anarm.via.my. Anarm merupakan nickname yang aku gunakan khas untuk melayari internet semenjak tahun 2003, iaitu time aku study di kolej. Diambil dari nama sebenar aku, Khairul Anam. Pada mulanya aku letakkan huruf "R" dibelakang menjadi anam®. Kononnya nama "anam" tu aku dah register la. Aku sorang je boleh pakai. Haha.. Lepas tu aku ubah tempat menjadi ana®m. Last-last aku malas nak buat ® sebab payah nak tulis. So, aku pon tukarkan jadi huruf R biasa. Camtu la asal usul nama "anarm".

  • Kenapa kamu berblog?
    Sebenarnya saje je nak explore platform blogspot. Sebelum ni dah pernah explore Wordpress. So, beralih angin pulak, explore blogspot. Sambil-sambil tu boleh berkongsi cerita dengan blogger-blogger lain. Boleh luah pendapat-pendapat atau buat luahan perasaan kat blog sendiri. Orang lain tak suke? Lantak aa.. Ni blog aku. Aku punye pasal la nak tulis apa pon.

  • Apakah method penulisan dalam blog kamu?
    Pada mulanya mengarang di blog hasil cetusan dari minda. Lama-lama pastu jadi seronok pulak sebab bila dah selalu sangat menaip dan mengarang, secara tak langsung boleh perbaiki hasil karangan dan jugak boleh tingkatkan kelajuan menaip. Hope lama-lama nanti boleh menulis sesuatu yang lebih ilmiah berbanding sekarang.

  • Antara rupa dan isi blog, yang mana lebih kamu utamakan?
    Rupa. Sebab pertama sekali bukak mana-mana blog, aku tengok rupa atau interface blog tersebut. Kalau terlampau serabut dah tentu isi dia pon serabut, dan otak aku pon serabut jugak la nak baca apa yang tuan blog tu tulis.

  • Adakah kamu meletak widget lagu di blog kamu? Kenapa kamu memilih lagu tersebut?
    Takde lagu. Blog aku bukan radio. Kalau nak dengar lagu, baik pergi gig atau konsert, lagi layan. Tak pon bukak winamp je, play lagu ape nak. Lagipon widget lagu boleh melambatkan loading blog aku yang dah sedia lambat ni.

  • Antara banyak-banyak artikel di blog kamu, yang mana paling kamu suka dan kenapa?
    Semua aku suka. Sebab aku yang tulis dan aku yang publish. Kalau tak suka, aku takkan publish. Aku delete terus. Huh!

  • Pernah terasa nak hapuskan blog kamu? Sebabnya?
    Aku tak penah hapuskan blog aku. Kalau taknak, aku tinggal camtu je bagi jadi sampah kat internet. Hahahaha

  • Apakah pendapat kamu mengenai blog kepada pemilik blog yang tag kamu ni?
    No komen. Sebab aku copy paste je tag ni. Dan aku tak ingat link blog tempat aku copy paste tag ni. Hahahha..

  • Senaraikan 5 orang yang akan kamu tag.
    [+] Sheila a.k.a Silolo
    [+] Mira Damira
    [+] Akira The Great
    [+] Che-Ni
    [+] Bluefrog
    [+] Cuax


  • Haha.. Siap jugak aku buat tag ni. Siap sedia la sape-sape yang kena tag ngan aku ni. Hehe.. Arrkk.. Terlebih 1 link pulak. Ahh.. Lantak. Oklah.. Aku dah ngantok lepas jawab tag yang ntah hape-hape ni. So, aku nak menidurkan diri dah. See ya!!

    Diharap tuan asal tag ni menghalalkan aku ambik curik tag dari blog dia. Aku lupa nak copy sekali dengan URL blog dia. Mintak maap!

    2 Comments

    01. Sila komen dengan menggunakan Bahasa Melayu atau English.
    02. Jangan komen menggunakan bahasa Uganda.
    03. Sila guna nama sendiri dan URL blog sendiri.
    04. DILARANG MEROKOK ketika menulis komen di sini.
    05. Lepas dah komen kat sini, sila komen jugak kat entri-entri lain.

    Terima kasih.

    1. apsal aku orang ke 6.. hah..hah..hah..
      ~x(

      ReplyDelete
    2. @cuax,
      hahaha.. aku main petik je nama org yg aku nk tag.. nasib baik nama ko aku ingat.. kalo x memang takde la tag utk ko.. :))

      ReplyDelete
    Previous Post Next Post