Wishlist Hari Lahir

tag budak orenHaihh.. Lama benor aku tak update blog ni. Sibuk mengedit theme blog yg baru aku rasmikan hari tu.

Entri aku kali ni berkisar tentang tag yang aku dapat dari Budak Oren, Suhaila nama dia. Dia tu Juki punya. Kaum-kaum laki jangan ngengada nak ganggu hubungan diorang. Juki tu dia... aarrr.. dia... OK laa. Meh baca tag apa yang aku dapat dari Budak Oren tu. Huhu.. Malehnye nak jawab tag ni. Kena cari-cari gambar lak.

Tag dia lebih kurang macam ni (setelah dialih bahasa):

Senaraikan 10 perkara yang korang nak time birthday korang. Dan setiap perkara yang korang nak tu, sila sertakan bersama gambar sebagai bahan rujukan.

OK.. Aku jawab. Nah.. Hambik ko...

Toyota Caldina

Uuuuu.. Aaaa.. Yang ni kereta idaman aku. Sape la yang sudi bagi sebijik kereta ni kat aku time birthday aku nanti ek? Hehe..

Gambar diambil dari The Car Blog

duit banyakTime birthday aku, kalau orang bagi duit kan best. Aku ni mata duitan. Ni asyik bagi hadiah bunga la, kad birthday la, key chain teddy bear. Lenkali sambut birthday aku bagi la duit ke, kereta Toyota Caldina kat atas tu ke, peti ais ke, mesin basuh otomatik ke, barang kemas ke, baju kalis peluru ke, kan ke lagi best camtu? Tapi kalau dapat duit lagi aku suke. Bleh aku buat enjoy menabung. Hehe..

Tanpa duit, hidup takkan bermakna. Malah pak imam masjid atau surau atau musollah pon perlukan duit. Kan? Kan? Tapi ingat! Jangan gunakan duit ke jalan yang salah.

Aku sedar duit susah nak cari. Kadang-kadang merunggut sebab duit tak cukup, gaji lambat masuk. Sabar jela. Mana la tau berkat bersabar, aku bleh jadi macam Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary. Kaya siot dia. Bangga ahh.. Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan.

Tapi bila melihat kekayaan Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary, mesti saya teringat kisahnya ketika beliau masih kecil. Di besarkan di rumah kayu yang tidak mempunyai kerusi, meja dan katil. Kini, menjadi bumiputera terkaya di Malaysia!

Dipetik dari: 10 Terkaya di Malaysia


rumah besar

Aku nak orang hadiahkan aku rumah besar macam dalam gambar kat atas ni. Tak dapat 1, dapat 2 3 buah pon syukur alhamdulillah. Hehe. Pastu kena ada dalam 5 buah bilik atau lebih. 5 tu minimum. Maximum 14 bilik.

Kalau dapat rumah besar camtu, aku nak bawak mak abah aku tinggal dengan aku. Bawak sekali abang ngan adik aku yang tengah dok kat kampung sekarang ni. Nasib baik diorang ada kat kampung, boleh la diorang jaga, tengok-tengokkan mak abah.

pulut kuningHaa.. Yang ni yang paling aku suka. Dulu, time aku dok ngan mak abah aku, kalau time birthday aku mesti mak aku buatkan pulut kuning. Perasa tambahan dia, tak lain tak bukan, kari ayam. Tak pon rendang ayam. Perghh!! Sedap sampai menjilat siku. Huhuu.. Tapi dah lama aku tak merasa masakan mak aku. Pasal aku jarang balik kampung.

Pulut kuning jugak menjadi menu untuk majlis aku khatam Al-Quran. 2 kali je aku khatam Quran. 2 kali jugak la mak aku buatkan pulut kuning. Makan bersama anak beranak je, takde panggil orang kampung pon. Teringin lak nak makan pulut kuning mak aku time birthday aku nanti. Sedaaaappp..

pekerjaanJob? Pekerjaan? Yaa.. Aku nak pekerjaan yang boleh jadi tempat aku cari rezeki, dapat kumpul duit untuk sara diri, anak bini aku nanti, parent aku, or sape-sape yang memerlukan bakti aku. (Kalau takde orang nak bagi aku duit macam yang aku list kat NO.2) Huhu.. Hidup ni kalau takde kerja memang best. Tapi kadang-kadang boleh jadi bosan giler sebab tak tau nak buat ape.

Pssttt: Mana-mana otai IM, tolong la turunkan ilmu sikit bagi aku skill carik makan melalui internet. Hehe..

TARGET: Kerja Kerajaan!! Insyaallah..


anarm ke eiffel tower

Dari dulu lagi aku nak pegi kat menara Eiffel tu. Lepas aku tengok cerita "Eiffel... I'm In Love". Hehee.. Ada tak sape-sape yang baik hati nak menaja aku pegi sana?

Nikon D40Aaaa.. Aku nak benda alah ni. Huhuu.. Time kat kolej dulu, aku penah belajar tentang photography. Camera jenis camni la yang aku guna dulu wat snap gambar-gambar yang lecturer mintak. Banyak kali jugak la snap nak dapatkan macam lecturer nak. Tapi asyik gagal je. Last-last aku main taktik kotor sikit. Aku edit pkai Photoshop, masukkan effect bagi gambar tu jadi macam effect dari camera. Padahal effect photoshop. Wakakakka.. Jahatnya aku. Haha..

Sekarang ni aku ingat nak asah balik ilmu photography aku. So, ade yang baik hati, bagi la aku DSLR sebijik. Birthday aku kan.. Hanya Tuhan je yang dapat balas budi baik kamu..

laptop-notebookSebut pasal laptop, ade yang idam nak laptop berjenama macam Sony VAIO, MacBook, lagi ape ntah, aku tak reti benda-benda camtu. Tapi bagi aku, yang penting specs sesebuah laptop tu. Dari segi graphic card, RAM, processor, dan lain-lain. Kalau berjenama tapi specs kurang MANTOP takde guna jugak.

Sekarang ni aku pakai laptop Compaq CQ40 awek aku.

tv projectorOleh kerana aku suke layan movie, so kalau boleh aku nak TV Projector, nak letak kat bilik aku. Baru la rasa suasana kedai mamak sikit. Haha.. Best sikit nak layan movie lucah ke, bola ke (walaupun aku tak minat bola), main playstation ke. Skrin dah tentu dipancarkan ke dinding putih kat bilik aku ni. Best siot..

Pssttt: Aku dah surver kat kedai. Tapi harga die beriban jugak la. Insyaallah 1 hari nanti aku akan beli. Tu pon kalau takde orang yang nak bagi hadiah projector kat aku. Huhuu..

kaabah di mekah

OK.. Ni yang last hadiah birthday yang aku nak. Aku nak support mak abah aku pergi menunaikan haji kat Mekah. Harap dimakbulkan hajat aku ni. Mak abah aku pon dah makin berusia. Takut diorang tak larat je nak gi sana. Harap mak abah aku dapat tunaikan ibadah wajib ni sebelum... err... sebelum.. Ishh, taknak cakap la. Kang aku rasa sedih pulak.

Wishlist tambahan +/-

Aku dah gatal nak kawen dengan awek aku. Hahaha..




Ahah.. Misi tag dari Budak Oren sudah aku laksanakan. So, macam biasa, tag akan aku tujukan kepada insan-insan terpilih seramai 10 orang. Kat bawah ni list insan terpilih tu. Rasakan. Hahahahaha..

[+] Nurr
[+] Cuax
[+] Army4war
[+] Bluefrog
[+] Anys
[+] Cik Kala
[+] Gadis Koma
[+] Opaq
[+] Budak Comey
[+] Husz

OK. Dah siap sume tugasan aku. Jangan lupa wish untuk aku pada 13 May nanti ye . Dan jangan lupa jugak, subscribe Anarm's Journal dan AnarmDotNet supaya korang tak ketinggalan apa-apa info yang aku akan kongsikan nanti. Salam mesra dari Anarm. Assalamualaikum.

12 Comments

01. Sila komen dengan menggunakan Bahasa Melayu atau English.
02. Jangan komen menggunakan bahasa Uganda.
03. Sila guna nama sendiri dan URL blog sendiri.
04. DILARANG MEROKOK ketika menulis komen di sini.
05. Lepas dah komen kat sini, sila komen jugak kat entri-entri lain.

Terima kasih.

  1. erm..
    byk gak benda yang ko nak nih..
    haha..teringat time aku sambut burfday dulu..
    aku tak pernah mengidam atau nak mintak apa2..
    macam takde feel plak idup..
    tapi seriusly tak pernah terpikir ape2 pun..
    yang aku tau usaha jer sampai dapat..

    ReplyDelete
  2. @Jaws,
    hehe.. dh syarat die kena list 10 je. ade byk lg yg aku nk. jenuh nk taip sume.

    aku pn x penah mintak pape time birthday.. paling nakal pn aku mintak mak aku masakkan menu aku time bersunat dulu.. lauk ikan masak kicap.. hahahah.. sedap ooo.. :D

    ReplyDelete
  3. @starry,
    huhu.. dasat ek? harap wishlist tercapai.. xdpt semua, dpt no.2 pn takpe dah.. hehe

    ReplyDelete
  4. hohoho.. manyak nya.. jutawan mana la nak kasi ko ek.. aku rasa satu pon aku tak mampu nak bg... hurm... eh tentang haji tuh mukan 'wajib' la... sunat aku rasa... tapi wajib bg yang berkemampuan.. kalo aku salah betolkan ek...

    ape pon aku wish awal2, happy coming befday anarm... :X

    ReplyDelete
  5. hoi.. caldina tu kete feveret aku.. tp klu aku byk duit aku tk beli kete tu.. keekkekeke...

    ReplyDelete
  6. aaaaaaaaaaaaaa....henape aku ditag... hutang dulu

    ReplyDelete
  7. @Kill-Vearn,
    err.. aku rasa wajib.. bagi yg tak berkemampuan baru sunat kot.. tapi kalau dah takleh buat sgt, camne pn kene ade org wakilkan buat utk org tu.. aku pon tak pasti.. huhu

    @bluefrog,
    aku memang faveret gile ah kete caldina tu.. smart oo..

    @cuax,
    nasib ahh.. aku tgk lama sgt ko x update blog.. so aku bg ko keje update blog.. hahahha..

    ReplyDelete
  8. fuhhh.. dahsyat wishlist. klau minta kat aku, sure berpeluh ketiak nk bg ni. huhu 8-}

    btw, hepi coming bufday to u :D

    ReplyDelete
  9. @azizwan(dot)com,
    hahaha.. sume berpeluh la kalo nk tunaikan wishlist aku ni.. hehe.. ;))

    thanks bro.. bulan 5 nanti aku jadi makin tua.. huhuu..

    ReplyDelete
  10. hohoho...

    best jugak aper aper yang kamu nak nie.

    haihhh,
    susah nak cari jutawan nieh.

    aperpom,
    tengkiu cos merajinkan diri nak jawab,
    hahaha...

    ReplyDelete
Previous Post Next Post